WSK
Polacy nie odnieśli wielkich sukcesów w produkcji samolotów, rynek podzielili między sobą przede wszystkim Rosjanie i Amerykanie, drobnym wyjątkiem mogą być zakłady oznaczone wspólną nazwą WSK (Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego). Pierwsze samoloty w fabryce produkowane były na licencji radzieckiej. Za bazę posłużyły MiG-i 15bis, które produkowane w mieleckich zakładach otrzymały nazwę Lim-2. Samoloty te posiadały silniki WK-1 produkowane w Rzeszowie.
Podobną konstrukcję miała wersja SBLim-2. Te jednak służyły głównie celom szkoleniowym.
Dane techniczne Lim-2:
- Silnik turboodrzutowy Lis-2 o ciągu 2700 kG
- Ciężar własny 3680 kg
- Prędkość maksymalna 1100 km/h
- Pułap 15.500 metrów
- Zasięg 1500 km
Dane techniczne SBLim-2:
- Silnik turboodrzutowy Lis-2 o ciągu 2700 kG
- Ciężar własny 3900 kg
- Prędkość maksymalna 930 km/h
- Pułap 14.000 metrów
- Zasięg 1000 km
Lista samolotów prezentowanych
w muzeum:
Albatros B II A
Antek (WSK PZL An-2R)
Cessna
F-84F Thunderstreak (Republic)
F-105D Thunderchief (Republic)
Gawron PZL-101
Iljuszyn (Ił 14S, Ił 28R, Ił 28U)
Iskra
Jakowlew Jak-40
Kania (helikopter)
Kruk PZL-106
Lisunow Li-2
LVT A-7P Corsair II
Messerschmitt
MiG 29
Mirage 5 BA
SAAB
Skrzydło Lilienthala
Tupolew Tu-134A
WSK